Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Rosa, Milton | - |
Autor(es): dc.creator | Orey, Daniel Clark | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-11-12T12:48:23Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-11-12T12:48:23Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-04-10 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-04-10 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2015 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/7594 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://link.springer.com/article/10.1007/s11858-015-0688-1 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://doi.org/10.1007/s11858-015-0688-1 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/559699 | - |
Descrição: dc.description | In an ethnomathematics-based program there exists the need for teachers to identify pedagogical actions in the form of teaching–learning practices. In this theoretical paper we outline a curriculum proposal based on D’Ambrosio’s Trivium, composed of literacy, matheracy, and technoracy. The Trivium supports the development of school activities based on a foundation of ethnomathematics and modelling. In this curriculum, literacy is the capacity students have to process information present in their daily lives; matheracy is the capacity students have to interpret and analyze signs and codes in order to propose models and to find solutions for problems faced daily; and technoracy is the capacity students have to both use and combine different instruments in order to help them to solve problems. Numeracy plays an important role in this curriculum. | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Direitos: dc.rights | restrito | - |
Palavras-chave: dc.subject | Numeracy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Modelling | - |
Título: dc.title | A trivium curriculum for mathematics based on literacy, matheracy, and technoracy : an ethnomathematics perspective. | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - UFOP |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: