O uso de atividades experimentais no ensino de ciências e biologia em colégios estaduais da cidade de Umuarama/PR

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorPeriotto, Fernando-
Autor(es): dc.contributor.authorSantana, Danilo Freze-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-09-09T17:21:35Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:45:53Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-09-09T17:21:35Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:45:53Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4424-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationSANTANA, Danilo Freze. O uso de atividades experimentais no ensino de ciências e biologia em colégios estaduais da cidade de Umuarama/PR. 2014. 70 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/173008-
Resumo: dc.description.abstractThis study aimed to highlight the importance of experimental activities in the teaching of science and biology by checking the use or not of this teaching strategy for teachers of these subjects in State Colleges of the city of Umuarama/PR. We identified the importance of experimental activities to provide students with an understanding of the scientific and technological foundations in linking theory and practice and also develop reflection of attitudes about scientific theories and their limitations. The teacher's role in carrying out experimental activities was discussed: plan, teach, guide, monitor the implementation of activities and organize necessary materials and equipment. The role of the school management was seen as an incentive for teachers to use of experimental activities. Some characteristics that were listed school laboratory must have, in addition to the aforementioned basic materials and reagents for initiating the use of experimental activities in a school laboratory. Complemented with a survey, the study found, through questionnaires, if experimental activities are being used in State Colleges studied. As a result, it was observed that the three Colleges, experimental activities were used in the teaching-learning process, however infrequently, whichever is the use of experimental activities, as in traditional teaching, only as a teaching methodology to prove the contents that are worked in the classroom.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEstratégias de aprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAprendizagem por atividadespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPrática de ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLearning strategiespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectActive learningpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectStudent teachingpt_BR
Título: dc.titleO uso de atividades experimentais no ensino de ciências e biologia em colégios estaduais da cidade de Umuarama/PRpt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.
Mostrar registro simples do item Visualizar estatísticas

Avaliação

1 2 3 4 5

Conteúdo acessível em Libras usando o VLibras Widget com opções dos Avatares Ícaro, Hosana ou Guga. Conteúdo acessível em Libras usando o VLibras Widget com opções dos Avatares Ícaro, Hosana ou Guga.