Política-planejamento linguísticos e currículo em PFOL: o que professores e gestores têm a dizer

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorChichorro, Fernanda Deah-
Autor(es): dc.contributor.authorChen, Eric-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-08-14T18:43:55Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:45:25Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-08-14T18:43:55Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:45:25Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3957-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationCHEN, Eric. Política-planejamento linguísticos e currículo em PFOL: o que professores e gestores têm a dizer. 2015. 81 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172832-
Resumo: dc.description.abstractLanguage policy and planning have been taking a bigger role in the discussions over language. The development of a course from its construction to its assessment demands planning in which are present understanding of what it means to teach a language in certain situations. This means that universities, language centers and institutes and even private teachers signal their adhesion to a conception of language learning and teaching when planning, which is always political. This reasearch aims at identifying in two actors of the learning and teaching context - coordinators and teachers in courses of Portuguese for foreigners of two public federal universities in Curitiba the curriculum model underlining their praxis, examining collected information from questionnaires and interviews. The ultimate goal is to shape an overview of what has been proposed throughout the course and verify if the actors involved know and promote the institutional policy (that is, if it is explicit).pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLinguística - Planejamentopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectCurrículos - Planejamentopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectProfessores - Participação no planejamento curricularpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLinguistics - Planningpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectCurriculum planningpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeacher participation in curriculum planningpt_BR
Título: dc.titlePolítica-planejamento linguísticos e currículo em PFOL: o que professores e gestores têm a dizerpt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.