A discalculia na perspectiva de professores das séries iniciais de uma escola da rede municipal de Paranavaí - PR

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorBerghauser, Neron Alípio Cortes-
Autor(es): dc.contributor.authorSantos, Lais-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-09-16T15:00:47Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:44:09Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-09-16T15:00:47Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:44:09Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4494-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationSANTOS, Laís. A discalculia na perspectiva de professores das séries iniciais de uma escola da rede municipal de Paranavaí - PR. 2014. 36 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172390-
Resumo: dc.description.abstractThis research has been prepared with the intention to portray the knowledge of a group of teachers of the lower grades of a public school from Paraná about Dyscalculia. To make this work the researcher asked the teachers interviewed through a questionnaire aiming to raise the knowledge that each has about the topic. This is an exploratory study with data collected from literature sources and application of one questionnaire. Were interviewed ten teachers of a public school full - time in Paranavaí city, state of Paraná serving on average each year 180 students belonging to a region of low purchasing power of the city. The results indicated that teachers still confuse the difficulty in learning mathematics with learning disabilities. It must be also guided that when there is an intention to investigate and see if the student has dyscalculia the slowness of the Unified Health System (SUS) does not contribute to this investigation.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectGerstmann, Sindrome dept_BR
Palavras-chave: dc.subjectDistúrbios da aprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectRendimento escolarpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAcalculiapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLearning disabilitiespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAcademic achievementpt_BR
Título: dc.titleA discalculia na perspectiva de professores das séries iniciais de uma escola da rede municipal de Paranavaí - PRpt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.