As diferentes tendências em educação matemática e o seu significado para o estudo dessa ciência

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSherpinsk, Neusa Idick-
Autor(es): dc.contributor.authorMazur, Sônia Maria Leite-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-09-24T18:29:19Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:42:45Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-09-24T18:29:19Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:42:45Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4712-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationMAZUR, Sônia Maria Leite. As diferentes tendências em educação matemática e o seu significado para o estudo dessa ciência. 2012. 44 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171843-
Resumo: dc.description.abstractThis study had as a theme theTrends in Mathematics Education and its application as a methodological approach to teaching this subject. We sought to recognize the extent to which mathematics teachers know and apply these trends in their teaching methodology, whether they establish relationship among them and the teaching of mathematics, whether they find the easiness of using them and what trend is the easiest used. In a bibliographical study it was possible a better understanding of these ideas, briefly describing what each one the trends represents in terms of teaching methodology. Through a questionnaire it was possible to collect some data which were relevant to that research. All interviewed teachers claim to know the mentioned trends, they believe that its application would change and contribute to the quality of mathematics teaching, however, the greatest part show difficulty to this practice. Methodology isn’t anything ready, finished, but something that is created when there is sufficient reasoning therefore they suggest the need for study and reflection so that they safely improve their teaching practice.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEtnomatemáticapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMatemática - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMétodos iterativos (Matemática)pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino - Metodologiapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEthnomathematicspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMathematics - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectIterative methods (Mathematics)pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeaching - Methodologypt_BR
Título: dc.titleAs diferentes tendências em educação matemática e o seu significado para o estudo dessa ciênciapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.