Avaliação, análise crítica e abordagem do tema "termoquímica" em livros didáticos de química publicados em um período de 10 anos

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSantos, Larissa Macedo dos-
Autor(es): dc.contributor.authorKarling, Mariéli-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-04-05T00:31:07Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:41:40Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-04-05T00:31:07Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:41:40Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3372-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationKARLING, Mariéli. Avaliação, análise crítica e abordagem do tema "termoquímica" em livros didáticos de química publicados em um período de 10 anos. 2014. 27 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171454-
Resumo: dc.description.abstractThe textbook is considered essential within classrooms, and both teachers and for students, it serves as support. Given the importance of the textbook in teaching learning process this work aims to analyze textbooks Chemistry published between 1999-2010, to critically evaluate the content Thermochemistry, highlighting the variations in approach, language, images and exercises, and from this study provide important information on the changes observed in the books. The book was chosen by João Usberco and Edgard Salvador. The first analysis was made of the books unit form each of the issues, taking into account the approach understood to specific content analysis of the images and the language submitted by the authors. Although we analyzed the amount of exercise brought the books and the relationship that the book back on the daily life of the student and whether this emphasis on interdisciplinarity, contextualization and experimentation. What can be concluded from this study is that changes do occur in textbooks, because they need to follow the evolution of society, however this period of book publications of Chemistry, the changes occurring always aim to advance to a better understanding of students.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLivros didáticospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectQuímica (Ensino médio) - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTermoquímica - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino - Meios auxiliarespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTextbookspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectChemistry (High School) - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectThermochemistry - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeaching - Aids and devicespt_BR
Título: dc.titleAvaliação, análise crítica e abordagem do tema "termoquímica" em livros didáticos de química publicados em um período de 10 anospt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.