Alfabetização científica e questões sociocientíficas: energia e destino de resíduos em Curitiba e Região Metropolitana

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSutil, Noemi-
Autor(es): dc.contributor.authorMaria, Ligia Esteves-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-03-05T18:12:14Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:41:29Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-03-05T18:12:14Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:41:29Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3120-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationMARIA, Ligia Esteves. Alfabetização científica e questões sociocientíficas: energia e destino de resíduos em Curitiba e Região Metropolitana. 2014. 60 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171385-
Resumo: dc.description.abstractIn this work, it has been discussed scientific literacy possibilities in High School, with the development of an instructional sequence for approaching socioscientific issues, concerning energy and disposal of residues in Curitiba and Metropolitan Area. The instructional sequence was developed in three meetings, with students writing production at the end. These production analyses were accomplished considering Content Analysis characteristics and fundaments and the argumentation model proposed by Stephen Toulmin. Among the possibilities for scientific literacy are highlighted: the appropriation of scientific knowledge; development of constructive conception of science associated with society, culture and environment; public participation in matters relating to science, technology, society and environment; argumentation. Advances can be emphasized regarding the explicitness of reasoned arguments and involvement in analyzing and proposing solutions to the presented situations.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLixo - Eliminaçãopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDiscussões e debatespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectRefuse and refuse disposalpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDebates and debatingpt_BR
Título: dc.titleAlfabetização científica e questões sociocientíficas: energia e destino de resíduos em Curitiba e Região Metropolitanapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.