Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisor | Silva, Edilson Ferreira da | - |
Autor(es): dc.contributor.author | Lopes, Aline Chitto | - |
Autor(es): dc.contributor.author | Buratto, Ana Paula | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2012-04-09T16:47:18Z | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2017-03-17T13:40:22Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2012-04-09T16:47:18Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2017-03-17T13:40:22Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2012-04-09 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/299 | - |
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citation | LOPES, Aline Chitto; BURATTO, Ana Paula. Desenvolvimento de um software educacional e sua aplicação no ensino de química. 2011. 43 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2011. | pt_BR |
Fonte: dc.identifier.uri | http://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/166983 | - |
Resumo: dc.description.abstract | In this new information age, many changes are generated with the advancement of technology, but these changes occur from the time when some technologies are beginning to be understood and used as allies in the pursuit of this new educational paradigm. The use of technological tools in teaching should specifically take into account both the educational aspects and ways that promote learning, as the expectation of the content being taught. In this context, we observed the need for software to support chemistry classes where content is presented on the topic used in the classroom. In this work, we developed a model of educational software capable of stimulating teaching and learning of chemistry, allowing the student a more attractive way to acquire knowledge through a new form of exposure of different content in the traditional way, with this feature teaching can be used to enhance the learning process in teaching chemistry, offering in addition to knowledge, a better interaction between student-teacher-technology, directed to the target audience of high school. From the analysis of the results, we conclude that software presents itself as an effective tool in aid of the teaching-learning process, as a means of content delivery and also allowing the evaluation of the content used in the classroom allowing the teacher follow the progress of each student or groups of students and identifying concepts or content in which students present the greatest difficulties. | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Ensino auxiliado por computador | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Tecnologia educacional | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Química (Ensino médio) | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Química - Estudo e ensino | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Computer-assisted instruction | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Educational technology | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Chemistry (High school) | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Chemistry - Study and teaching | pt_BR |
Título: dc.title | Desenvolvimento de um software educacional e sua aplicação no ensino de química | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | outro | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: