Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Morais, Ceres Germanna Braga | - |
Autor(es): dc.creator | Pedrosa, Daniela | - |
Autor(es): dc.creator | Rocio, Vitor | - |
Autor(es): dc.creator | Cravino, José | - |
Autor(es): dc.creator | Morgado, Leonel | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-15T14:08:25Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-15T14:08:25Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-04-14 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-04-14 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-04-13 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/10400.2/10650 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/10400.2/10650 | - |
Descrição: dc.description | We used BPMN diagrams to identify indicators that can assist teachers in their intervention actions to support students’ self-regulation and co-regulation in an asynchronous e-learning context. The use of BPMN modeling, by making explicit the tasks and procedures implicit in the intervention of the e-learning teacher, also exposed which data were available for developing decision-support indicators, as well as the relevant moments for carrying out interventions. Such indicators can help e-learning teachers focus their interventions to support selfregulation and co-regulation of learning, as well as enabling the creation of live data dashboards to support decision-making for those interventions, thus this process can contribute to devise better instruments for teacher intervention in support of self-regulation and co-regulation of student learning. | - |
Descrição: dc.description | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Springer International Publishing | - |
Relação: dc.relation | POCI-01-0145-FEDER-030040 | - |
Direitos: dc.rights | openAccess | - |
Palavras-chave: dc.subject | Self-regulation | - |
Palavras-chave: dc.subject | Co-regulation | - |
Palavras-chave: dc.subject | Indicators | - |
Palavras-chave: dc.subject | BPMN | - |
Palavras-chave: dc.subject | Dashboards | - |
Palavras-chave: dc.subject | e-learning | - |
Título: dc.title | Using BPMN to identify indicators for teacher intervention in support of self-regulation and co-regulation of learning in asynchronous e-learning | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Aberto - Universidade Aberta (Portugal) |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: