Use of a modelling tool to optimise the organisation of the demand for Primary Oral Health Care in the Brazilian Unified Health System

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MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorFiocruz-
Autor(es): dc.contributorFiocruz-
Autor(es): dc.contributorFiocruz-
Autor(es): dc.contributorUniversidade de Brasília-
Autor(es): dc.creatorSasaki, Katia Miyuki-
Autor(es): dc.creatorNeres, Talitha Giovanna da Silva-
Autor(es): dc.creatorSilva, Erica Tatiane da-
Autor(es): dc.creatorZeredo, Jorge Luis Lopes-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-03-18T19:32:45Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-03-18T19:32:45Z-
Data de envio: dc.date.issued2024-10-09-
Data de envio: dc.date.issued2024-10-09-
Data de envio: dc.date.issued2023-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.unb.br/handle/10482/50546-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/capes/970348-
Descrição: dc.descriptionPurpose: To describe the use of work process modelling to optimise the organisation of the demand for oral health treatment in primary care units in Brazil. Materials and Methods: The oral health care routine was at first described as the “AS IS” model, which was evaluated by the oral team professionals, rearranged, and further described as the “TO BE” model described using a business process management modelling tool. The significant increase in the demand of patients due to restrictions offered by the dental service in addition to non-urgent treatments being avoided by patients during COVID-19 pandemic was also considered. Results: Structuring the work processes in a visual way using modelling tools was useful to picture the entire treatment process and adjust when needed. The use of the managerial tool was useful to understand and reorganise the workflow of organising the demand and ultimately improve the efficiency of the resources. The use of such managerial tools helped oral health professionals to efficiently rearrange their tasks and set priorities to meet their needs. Conclusions: With the use of management tools, each unit can readjust its structures and ways of working, aiming to improve the quality of public health care services provided to patients.-
Descrição: dc.descriptionFaculdade de Ciências e Tecnologias em Saúde (FCTS) – Campus UnB Ceilândia-
Descrição: dc.descriptionColegiado de Bases Biológicas e da Saúde (FCTS-BASES)-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Ciências e Tecnologias em Saúde-
Formato: dc.formatapplication/pdf-
Idioma: dc.languageen-
Publicador: dc.publisherQuintessenz Publishing-
Direitos: dc.rightsAcesso Aberto-
Direitos: dc.rightsA concessão da licença deste item refere-se ao termo de autorização impresso assinado pelo autor com as seguintes condições: Na qualidade de titular dos direitos de autor da publicação, autorizo a Universidade de Brasília e o IBICT a disponibilizar por meio dos sites www.unb.br, www.ibict.br, www.ndltd.org sem ressarcimento dos direitos autorais, de acordo com a Lei nº 9610/98, o texto integral da obra supracitada, conforme permissões assinaladas, para fins de leitura, impressão e/ou download, a título de divulgação da produção científica brasileira, a partir desta data.-
Palavras-chave: dc.subjectSaúde bucal-
Palavras-chave: dc.subjectAtenção primária à saúde-
Palavras-chave: dc.subjectFluxo de trabalho-
Título: dc.titleUse of a modelling tool to optimise the organisation of the demand for Primary Oral Health Care in the Brazilian Unified Health System-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional – UNB - Rep. 1

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