A disseminação das competências socioemocionais por meio da relação público-privada na Educação Básica do Distrito Federal de 2007 a 2022

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorSilva, Maria Abadia da-
Autor(es): dc.creatorFurtado, Lucilia Dias-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-03-18T18:19:07Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-03-18T18:19:07Z-
Data de envio: dc.date.issued2025-03-12-
Data de envio: dc.date.issued2025-03-12-
Data de envio: dc.date.issued2025-03-12-
Data de envio: dc.date.issued2024-11-10-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.unb.br/handle/10482/51810-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/capes/946510-
Descrição: dc.descriptionThe research investigates a child's aesthetic experiences concerning his father's cinema, between 1994 and 1995. To achieve this, Vygotsky's Historical-Cultural Theory is used as a method, and the unity of experience is used as a methodological path. Since this is also an investigative work about the past, the methodological tools are memories, constructed through photographs, VHS footage, and the accounts of people who participated in these moments in one way or another. This material will help us access Bento's experiences with Seu Francisco's cinema. Thus, we investigate the democratic and emancipatory potential of cinema, as a destabilizer of the traditional hierarchical teaching model, providing an environment where children have the freedom to create and express themselves, developing their intellectual-affective unity. As an educational strategy for children to appropriate cinematographic art, we propose trans-mediation. Through research, we want to understand how the art of cinema can enable access to emotions and be a catalyst for education and the development of affection.-
Descrição: dc.descriptionThe research investigates a child's aesthetic experiences concerning his father's cinema, between 1994 and 1995. To achieve this, Vygotsky's Historical-Cultural Theory is used as a method, and the unity of experience is used as a methodological path. Since this is also an investigative work about the past, the methodological tools are memories, constructed through photographs, VHS footage, and the accounts of people who participated in these moments in one way or another. This material will help us access Bento's experiences with Seu Francisco's cinema. Thus, we investigate the democratic and emancipatory potential of cinema, as a destabilizer of the traditional hierarchical teaching model, providing an environment where children have the freedom to create and express themselves, developing their intellectual-affective unity. As an educational strategy for children to appropriate cinematographic art, we propose trans-mediation. Through research, we want to understand how the art of cinema can enable access to emotions and be a catalyst for education and the development of affection.-
Descrição: dc.descriptionFaculdade de Educação (FE)-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Educação-
Formato: dc.formatapplication/pdf-
Idioma: dc.languagept_BR-
Direitos: dc.rightsAcesso Aberto-
Direitos: dc.rightsA concessão da licença deste item refere-se ao termo de autorização impresso assinado pelo autor com as seguintes condições: Na qualidade de titular dos direitos de autor da publicação, autorizo a Universidade de Brasília e o IBICT a disponibilizar por meio dos sites www.unb.br, www.ibict.br, www.ndltd.org sem ressarcimento dos direitos autorais, de acordo com a Lei nº 9610/98, o texto integral da obra supracitada, conforme permissões assinaladas, para fins de leitura, impressão e/ou download, a título de divulgação da produção científica brasileira, a partir desta data.-
Palavras-chave: dc.subjectEducação básica-
Palavras-chave: dc.subjectEducação pública-
Palavras-chave: dc.subjectCompetências socioemocionais-
Palavras-chave: dc.subjectParcerias público-privadas-
Palavras-chave: dc.subjectOrganização social-
Palavras-chave: dc.subjectEducação básica - Distrito Federal (Brasil)-
Título: dc.titleA disseminação das competências socioemocionais por meio da relação público-privada na Educação Básica do Distrito Federal de 2007 a 2022-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional – UNB - Rep. 1

Não existem arquivos associados a este item.