Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Tidon, Rosana | - |
Autor(es): dc.creator | Lewontin, Richard C. | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-10-23T16:36:21Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-10-23T16:36:21Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-12-07 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-12-07 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2004 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://repositorio.unb.br/handle/10482/26283 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://dx.doi.org/10.1590/S1415-47572004000100021 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/912638 | - |
Descrição: dc.description | Evolutionary Biology integrates several disciplines of Biology in a complex and interactive manner, where a deep understanding of the subject demands knowledge in diverse areas. Since this knowledge is often inaccessible to the majority of specialized professionals, including the teachers, we present some reflections in order to stimulate discussions aimed at the improvement of the conditions of education in this area. We examine the profile of evolutionary teaching in Brazil, based on questionnaires distributed to teachers in Secondary Education in the Federal District, on data provided by the "National Institute for Educational Studies and Research", and on information collected from teachers working in various regions of this country. Issues related to biological misconceptions, curriculum and didactic material are discussed, and some proposals are presented with the objective of aiding discussions aimed at the improvement of the teaching of evolutionary biology. | - |
Descrição: dc.description | Em processamento | - |
Formato: dc.format | application/pdf | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Sociedade Brasileira de Genética | - |
Direitos: dc.rights | Acesso Aberto | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educação | - |
Palavras-chave: dc.subject | Ensino de Biologia | - |
Título: dc.title | Teaching evolutionary biology | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional – UNB |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: