Special education classrooms, language, and space : a discursive-linguistic reflection

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.creatorCaetano, Carmem Jená Machado-
Data de aceite: dc.date.accessioned2024-10-23T16:16:32Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2024-10-23T16:16:32Z-
Data de envio: dc.date.issued2017-08-07-
Data de envio: dc.date.issued2017-08-07-
Data de envio: dc.date.issued2014-09-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.unb.br/handle/10482/24030-
Fonte completa do material: dc.identifierhttps://dx.doi.org/10.1590/1982-4017-140314-0314-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/capes/904227-
Descrição: dc.descriptionOriginating from the notion of space and language as formulated by Gunn (2002) and based on the theoretical foundation of Critical Discourse Analysis, as proposed by Norman Fairclough (2003), this paper deals with the investigation of identity (re)construction for teachers in special education classrooms in Brazil. Elements from Fairclough’s theory are used to approach the category of space in language praxis for the purpose of investigating, specifically, how people involved in the social events of special education represent this social space and how issues of power and ideology are perceived in the discourse (s) of this education assistant model.-
Descrição: dc.descriptionFaculdade UnB Ceilândia (FCE)-
Descrição: dc.descriptionCurso de Fonoaudiologia (FCE-FONO)-
Formato: dc.formatapplication/pdf-
Publicador: dc.publisherUniversidade do Sul de Santa Catarina-
Direitos: dc.rightsAcesso Aberto-
Direitos: dc.rightsRevista Linguagem em (Dis)curso - Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. Fonte: http://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/2606/1898. Acesso em: 27 jul. 2017.-
Palavras-chave: dc.subjectIdentidade-
Palavras-chave: dc.subjectEspaço-
Palavras-chave: dc.subjectEducação especial-
Palavras-chave: dc.subjectDiscurso-
Palavras-chave: dc.subjectLinguagem-
Título: dc.titleSpecial education classrooms, language, and space : a discursive-linguistic reflection-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional – UNB

Não existem arquivos associados a este item.