Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | University of Brasília | - |
Autor(es): dc.creator | Menezes, Érika Stella Silva | - |
Autor(es): dc.creator | Borges, Livia Lins Cardoso | - |
Autor(es): dc.creator | Freitas Junior, Luiz Roberto da Cunha | - |
Autor(es): dc.creator | Pantoja, João da Costa | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-10-23T15:45:37Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-10-23T15:45:37Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-09-18 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-09-18 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2023 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://repositorio.unb.br/handle/10482/50384 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://orcid.org/0000-0002-5351-3753 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://orcid.org/0009-0008-5050-4035 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://orcid.org/0000-0002-0763-0107 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/891276 | - |
Descrição: dc.description | This paper discusses the potential realignment of structural design concepts in architecture’s teaching and learning process, aiming enhancement and adaptation to a new reality within the construction field. It is recognized that the curricular parameters of a course should focus on developing the ability to acquire, synthesize, and apply knowledge, promoting a resilient education that equips professionals to resolve emerging conflicts and generate new solutions tailored to the reality of each context. In the field of Architecture and Urbanism, it is crucial to suggest the realignment of existing Structures courses, as Architecture and Structure are inseparable, and understanding the behavior of structures under new social demands is part of the architects' legal responsibilities. Such understanding is imperative for professionals to perform their duties with assertiveness and safety, ensuring stability of the conceived form. However, there are indications of potential issues in the teaching of Structures in architecture and urbanism schools, such as purely expository lectures and curricula distant from current professional practice. The methodology applied in this article is bibliographic research, which consists of a systematic analysis of the literature related to the theme of teaching and learning structures in undergraduate architecture programs. | - |
Descrição: dc.description | Faculdade de Arquitetura e Urbanismo (FAU) | - |
Descrição: dc.description | Departamento de Tecnologia em Arquitetura e Urbanismo (FAU TEC) | - |
Descrição: dc.description | Programa de Pós-Graduação em Arquitetura e Urbanismo | - |
Formato: dc.format | application/pdf | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | International Journal of Education and Research | - |
Direitos: dc.rights | Acesso Aberto | - |
Direitos: dc.rights | (CC BY) Fonte: http://ijern.com/June-2024.php. Acesso em: 18 set. 2024. | - |
Palavras-chave: dc.subject | Ensino e aprendizagem | - |
Palavras-chave: dc.subject | Arquitetura - estudo e ensino | - |
Palavras-chave: dc.subject | Currículos | - |
Título: dc.title | Integrating structural education and architectural projects : a contemporary approach at the University of Brasília, Brazil | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional – UNB |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: