Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Mello, Bernardo A. | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-10-23T15:01:08Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-10-23T15:01:08Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-01-05 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-01-05 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-09-10 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://repositorio.unb.br/handle/10482/39863 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://doi.org/10.3389/fphy.2020.00376 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/872226 | - |
Descrição: dc.description | Minimizing social contact is an important tool to reduce the spread of diseases but harms people's well-being. This and other more compelling reasons urge people to walk outside periodically. The present work explores how organizing the traffic of pedestrians affects the number of walking or running people passing by each other. By applying certain rules, this number can be significantly reduced, potentially reducing the contribution of person-to-person contagion to the basic reproductive number, R0. One example is the traffic of pedestrians on sidewalks. Another is the use of walking or running tracks in parks. It is obtained here that the number of people encountering each other can be drastically reduced if one-way traffic is enforced and runners are separated from walkers. | - |
Formato: dc.format | application/pdf | - |
Publicador: dc.publisher | Frontiers | - |
Direitos: dc.rights | Acesso Aberto | - |
Direitos: dc.rights | Copyright © 2020 Mello. This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction in other forums is permitted, provided the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication in this journal is cited, in accordance with accepted academic practice. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms. | - |
Palavras-chave: dc.subject | Epidemias | - |
Palavras-chave: dc.subject | Pedestres | - |
Palavras-chave: dc.subject | Corridas | - |
Palavras-chave: dc.subject | Mobilidade urbana | - |
Palavras-chave: dc.subject | Número reprodutivo básico | - |
Título: dc.title | One-way pedestrian traffic is a means of reducing personal encounters in epidemics | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional – UNB |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: