Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Federal University of Uberlândia Uberlandia | - |
Autor(es): dc.contributor | University of Brasilia | - |
Autor(es): dc.contributor | University of Brasilia | - |
Autor(es): dc.creator | Ramanzini Junior, Haroldo | - |
Autor(es): dc.creator | Lessa, Antônio Carlos | - |
Autor(es): dc.creator | Dias, Wilton | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2024-07-22T12:38:50Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2024-07-22T12:38:50Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-07-03 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2024-07-03 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://repositorio2.unb.br/jspui/handle/10482/48510 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://doi.org/10.1590/0034-7329202300225 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://orcid.org/0000-0001-7105-6237 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://orcid.org/0000-0001-8593-8708 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://orcid.org/0000-0002-9623-0526 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/808371 | - |
Descrição: dc.description | This paper provides an in-depth analysis of the evolving landscape of international politics, the challenges this scenario presents for the field of International Relations (IR) and the pivotal role played by Revista Brasileira de Política Internacional (RBPI) in shaping both academic knowledge and policy frameworks. The study aims to achieve two primary objectives. First, to contextualize the significant shifts in international politics in the last few years, such as the rise of China and the impact of the COVID-19 pandemic, while advocating for interdisciplinary approaches and highlighting the contributions of Latin American, particularly Brazilian, scholars to global academic debates. Second, to trace the history, evolution, and international impact of RBPI since its inception in 1958, emphasizing its role in leveraging the standards of academic publishing in Brazil and Latin America, fostering international collaborations, and influencing policy decisions. The paper proposes that RBPI serves as an indispensable platform for advancing rigorous academic inquiry and offers a more inclusive perspective on international relations, thereby having a lasting impact on both the academic and policy landscapes globally. | - |
Descrição: dc.description | Instituto de Relações Internacionais (IREL) | - |
Formato: dc.format | application/pdf | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Centro de Estudos Globais, Instituto de Relações Internacionais, Universidade de Brasília | - |
Direitos: dc.rights | Acesso Aberto | - |
Direitos: dc.rights | (CC BY) • This is an open-access article distributed under the terms of a Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided that the original author and source are credited. • Este é um artigo publicado em acesso aberto e distribuído sob os termos da Licença de Atribuição Creative Commons, que permite uso irrestrito, distribuição e reprodução em qualquer meio, desde que o autor e a fonte originais sejam creditados. | - |
Palavras-chave: dc.subject | Relações internacionais | - |
Título: dc.title | RBPI and the study of IR : fostering a multifaceted platform for global dialogue, debate and academic cooperation | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional – UNB |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: