Aplicação de uma Sequência Didática para o Ensino Médio na Temática Drogas através do Arco de Maguerez para a Desmistificação da Ciência

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal do Rio de Janeiro - UFRJpt_BR
Autor(es): dc.contributor.authordos Santos, Paulo Eduardo Netto-
Autor(es): dc.contributor.authorRiehl, Carlos Alberto da Silva-
Data de aceite: dc.date.accessioned2023-11-27T19:06:53Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2023-11-27T19:06:53Z-
Data de envio: dc.date.issued2021-03-
identificador: dc.identifier.otherProduto Educacional - Paulo Netto - Artigo RVQpt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/capes/740011-
Resumo: dc.description.abstractThe proliferation of information of a fallacious nature has led to the dissemination of numerous conspiracy theories and their respective groups, such as flat Earth model and the anti-vaxxers. Many of these assumptions question some of the basic scientific principles. As a result, in recent years, a growing portion of society is perceived that observes scientific knowledge with suspicion. The objective of this work is to apply a didactic sequence to students graduating from high school to discuss the relevance of science and its professional. The strategy for questioning was the Maguerez Arc, as it is a methodology that allows the protagonist of the student throughout all its stages. The theme chosen was drugs, due to its historical and cultural importance for the development of civilizations and the numerous impacts on contemporary societies. The didactic sequence included activities such as a questionnaire, experiments and a project planned and completed by the students. The development of the work proved to be a valid strategy for approaching the theme, as it provided the protagonism of the students and proved reflections on their social representations.pt_BR
Tamanho: dc.format.extent456 KB (467.374 bytes)pt_BR
Tipo de arquivo: dc.format.mimetypepdfpt_BR
Idioma: dc.language.isopt_BRpt_BR
Direitos: dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Brazil*
Licença: dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/br/*
Palavras-chave: dc.subjectArco de Maguerezpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducação Sobre Drogaspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino de Químicapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDesmistificação da Ciênciapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPROFQUIpt_BR
Título: dc.titleAplicação de uma Sequência Didática para o Ensino Médio na Temática Drogas através do Arco de Maguerez para a Desmistificação da Ciênciapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Curso: dc.subject.coursePrograma de Mestrado em Química em Rede Nacional - PROFQUIpt_BR
Vinculação:: dc.uab.SNuabpt_BR
Aparece nas coleções:Materiais PROFQUI

Arquivos associados:
Produto Educacional - Paulo Netto - Artigo RVQ.pdfRecurso educacional desenvolvido no âmbito do PROFQUI456,42 kBAdobe PDF/bitstream/capes/740011/2/Produto Educacional - Paulo Netto - Artigo RVQ.pdfDownload

Este item está licenciado sob uma Licença Creative Commons Creative Commons