Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Windle, Joel Austin | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-11-12T12:48:18Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-11-12T12:48:18Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-04-04 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-04-04 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/7546 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0895904813513151 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | https://doi.org/10.1177%2F0895904813513151 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/559637 | - |
Descrição: dc.description | This article contributes to the analysis of the global spread of support for school choice and to the understanding of how a particular form of policy development reflects and cements this support. It maps the growing dominance of school choice within a reconfiguration of politics, policy making, and research. To establish the nature of this reconfiguration, a comparison is made between the Karmel Review, which established systematic federal government intervention in Australian schooling, and the Gonski Review. The analysis traces a move away from a social-democratic model built around an autonomous and representative government authority in which educational research was broadly writ, to a neoliberal model under direct government control, drawing selectively on a cast of corporate consultants and technocrats. I conclude with a consideration of the wider implications of the dominance of school choice as a paradigm for funding reform. | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Direitos: dc.rights | restrito | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educational equity | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educational policy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educational reform | - |
Palavras-chave: dc.subject | Policy formation | - |
Palavras-chave: dc.subject | Politics of education | - |
Título: dc.title | The rise of school choice in education funding reform : an analysis of two policy moments. | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - UFOP |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: