Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.creator | Moreno, Juan García | - |
Autor(es): dc.creator | Pujato, Carmen Candioti Lopez | - |
Autor(es): dc.creator | Barrio, Manuel Gertrudix | - |
Autor(es): dc.creator | Lopez, Miguel Angel de la Fuente | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T19:45:25Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T19:45:25Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2011-02-18 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2010-05-16 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2011-05-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2011-05-11 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2011-05-11 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://objetoseducacionais2.mec.gov.br/handle/mec/17442 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/499036 | - |
Descrição: dc.description | Ensino Fundamental Final::Matemática | - |
Descrição: dc.description | The animation presents, on its initial screen, a beam formed by three parallel lines, two lines cross to this beam, three corresponding points of two transversal and two corresponding segments. On the right of the screen the value of the measurements of the line segments are set, their respective corresponding segments and the relation of equality between the reasons of segments formed by the line which is transversal to the beam. The learning object allows moving the lines of the beam and the transverse around the screen, allowing to verify Tales’ theorem through several measure values | - |
Descrição: dc.description | To have primitive notions of geometry, such as point, line and plane | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Instituto Superior de Formación y Recursos en Red para el Profesorado | - |
Relação: dc.relation | Thales' Theorem.exe | - |
Direitos: dc.rights | The use of the resources from “Banco de imágenes y sonidos” is universal, free and open, if for non-commercial use and for educational purposes. The actions and products may not generate any profit. Besides that, the references must be made to the source and to the authors of the work. Content protected by Creative Commons License Attribution – Non-Commercial - Share Alike 2.5 Spain | - |
???dc.source???: dc.source | http://bancoimagenes.isftic.mepsyd.es/ | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educação Básica::Ensino Fundamental Final::Matemática::Espaço e forma | - |
Palavras-chave: dc.subject | Reason | - |
Palavras-chave: dc.subject | Geometry | - |
Palavras-chave: dc.subject | Tales’ theorem | - |
Título: dc.title | Thales’ theorem | - |
Título: dc.title | Teorema de Thales | - |
???dc.description2???: dc.description2 | To understand Tales’ theorem as the equality of reasons of segments formed by tranverse lines in a beam of parallel lines | - |
???dc.description3???: dc.description3 | In order to vizualise the digital animation the user must install the Flash Player. Available at: http://get.adobe.com/br/flashplayer/?promoid=BUIGP | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - MEC BIOE |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: