Packing squares with side 1/n

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MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.creatorPegg Jr, Ed-
Data de aceite: dc.date.accessioned2019-08-21T19:28:27Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2019-08-21T19:28:27Z-
Data de envio: dc.date.issued2009-
Data de envio: dc.date.issued2009-08-25-
Data de envio: dc.date.issued2011-01-28-
Data de envio: dc.date.issued2011-01-28-
Data de envio: dc.date.issued2011-01-28-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://objetoseducacionais2.mec.gov.br/handle/mec/16140-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/capes/492791-
Descrição: dc.descriptionA finite volume of potatoes will fit in a finite sack. This seemingly simple statement leads to a family of very difficult questions, sometimes called potato sack problems. Consider squares with sides 1/2, 1/3,1/4, …, 1/n. What is the smallest rectangle that can contain the squares as n->∞? In 1968, Meir and Moser showed that a square of size 5/6x5/6 was enough. The current record is held by Marc Paulhus, who developed the packing algorithm used for this Demonstration.-
Descrição: dc.descriptionEducação Superior::Ciências Exatas e da Terra::Matemática-
Descrição: dc.descriptionEnsino Médio::Matemática-
Idioma: dc.languageen-
Publicador: dc.publisherWolfram Demonstrations Project-
Relação: dc.relationPackingSquaresWithSide1N.nbp-
Direitos: dc.rightsDemonstration freeware using MathematicaPlayer-
???dc.source???: dc.sourcehttp://demonstrations.wolfram.com/topic.html?topic=Mathematics+Problems&limit=20-
Palavras-chave: dc.subjectMathematics problems-
Palavras-chave: dc.subjectEducação Superior::Ciências Exatas e da Terra::Matemática::Análise-
Palavras-chave: dc.subjectEducação Básica::Ensino Médio::Matemática::Álgebra-
Título: dc.titlePacking squares with side 1/n-
???dc.description2???: dc.description2Studying a special sequence, represented by squares and analysing what happens if the squares tend to infity-
???dc.description3???: dc.description3This demonstration needs the "MathematicaPlayer.exe" to run. Find it in http://objetoseducacionais2.mec.gov.br/handle/mec/4737-
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