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| Metadados | Descrição | Idioma |
|---|---|---|
| Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
| Autor(es): dc.creator | Siehler, Jacob A. | - |
| Data de aceite: dc.date.accessioned | 2019-08-21T18:31:24Z | - |
| Data de disponibilização: dc.date.available | 2019-08-21T18:31:24Z | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2016-10-26 | - |
| Data de envio: dc.date.issued | 2016-10-26 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | http://acervodigital.unesp.br/handle/unesp/367840 | - |
| Fonte completa do material: dc.identifier | http://objetoseducacionais2.mec.gov.br/handle/mec/24056 | - |
| Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/capes/474047 | - |
| Descrição: dc.description | Educação Superior::Ciências Exatas e da Terra::Matemática | - |
| Descrição: dc.description | John H. Conway introduced this sliding tile puzzle that bears the same relation to the Mathieu group M_12 as Sam Lloyd's famous 15 puzzle bears to the alternating group A_14. (M_12 was one of the first sporadic simple groups to be discovered.) Initially, tiles numbered 1–12 are placed on the points of a projective plane of order three, with the 13th point left uncovered. Hovering over a tile reveals the four points in the unique line of the projective plane that connects it to the uncovered point. Clicking the tile executes the sole legal move of the game, which is a double transposition: the clicked tile slides in to the uncovered space, and the other two points on the line exchange positions. The object, of course, is to restore the tiles to their initial order from a scrambled position | - |
| Publicador: dc.publisher | Wolfram Demonstrations Project | - |
| Relação: dc.relation | ConwaysM13Puzzle.nbp | - |
| Direitos: dc.rights | Demonstrations freeware using MathematicaPlayer | - |
| Palavras-chave: dc.subject | Teoria de grupo | - |
| Palavras-chave: dc.subject | Educação Superior::Ciências Exatas e da Terra::Matemática::Topologia Algébrica | - |
| Título: dc.title | Conway's M(13) puzzle | - |
| Tipo de arquivo: dc.type | texto | - |
| Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Acervo Digital Unesp | |
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