Everyone but me: The pervasive reach and powerful influence of food marketing on food choices [The Psychology, Biology and politics of food]

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Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorBrownell, Kelly D.-
Data de aceite: dc.date.accessioned2019-08-21T17:42:08Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2019-08-21T17:42:08Z-
Data de envio: dc.date.issued2011-05-30-
Data de envio: dc.date.issued2011-05-30-
Data de envio: dc.date.issued2011-05-30-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://acervodigital.unesp.br/handle/123456789/22584-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://objetoseducacionais2.mec.gov.br/handle/mec/13503-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/capes/453479-
Descrição: dc.descriptionEducação Superior::Ciências da Saúde::Saúde Coletiva-
Descrição: dc.descriptionEducação Superior::Ciências da Saúde::Nutrição-
Descrição: dc.descriptionEducação Superior::Ciências Sociais Aplicadas::Comunicação-
Descrição: dc.descriptionPresents a lecture by Professor Kelly Brownell. He offers an overview of the food marketing landscape. He asks how much of food marketing is there, what impact it is having, who it's impacting, and what can be done about it, in cases of negative impact. He suggests that food marketing is happening in very large amounts in ways that parents do not have knowledge or control over, and that it is having a highly negative impact on kids. Professor Brownell then describes the many forms of advertising, reviewing the history of character licensing and product placements. He also explores how food marketing is occurring within schools to affect children's diet, and what can or should be done about it-
Publicador: dc.publisherYale University, Open Yale Courses-
Relação: dc.relationEveryone but Me The Pervasive.mp3-
Direitos: dc.rightsYale University 2009. Some rights reserved. Unless otherwise indicated in the applicable Credits section of certain lecture pages, all content on this web site is licensed under a Creative Commons License. Please refer to the Credits section to determine whether third-party restrictions on the use of content apply-
Palavras-chave: dc.subjectEducação Superior::Ciências da Saúde::Nutrição::Análise Nutricional de População-
Palavras-chave: dc.subjectEducação Superior::Ciências da Saúde::Saúde Coletiva::Saúde Publica-
Palavras-chave: dc.subjectEducação Superior::Ciências Sociais Aplicadas::Comunicação::Relações Públicas e Propaganda-
Palavras-chave: dc.subjectFood marketing-
Título: dc.titleEveryone but me: The pervasive reach and powerful influence of food marketing on food choices [The Psychology, Biology and politics of food]-
Tipo de arquivo: dc.typeáudio-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Acervo Digital Unesp

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