Uma visão docente na otimização da qualidade do ensino de ciências no ensino fundamental

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.creatorBueno, Eliana Correa-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-10-01T16:53:52Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:45:56Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-10-01T16:53:52Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:45:56Z-
Data de envio: dc.date.issued2014-12-11-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4795-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationBUENO, Eliana Correa. Uma visão docente na otimização da qualidade do ensino de ciências no ensino fundamental. 2014. 45 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/173035-
Resumo: dc.description.abstractThis study analyze the thematic teaching practice across the importance of science education in nine primary schools in the city of Ibaiti-Pr. We prepared then a questionnaire containing seventeen objective questions for the collection of data from this survey, which 65 teachers participated. Presented a brief history of Sciences of education in Brazil, highlighted the importance of experimentation practices for the formulation and reformulation of concepts on certain subjects by students. It also addressed the importance of meaningful and not rote learning. Knowing that scientific literacy contributes significantly to the formation and development of attitudes, values and way of acting of individuals in relation to the environment in which it is inserted, it was found that by analyzing the results, all of the teachers surveyed recognize the importance of discipline, even without adequate preparation teachers seek to improve doing research and training courses to offer students a quality education. Thus it is believed that the teacher can be effective in addressing the Sciences of the content is not necessary to use new technologies for teaching with quality, just the educator be willing to instigate the curiosity of students with the resources we have available in the institutions.pt_BR
Publicador: dc.publisherUniversidade Tecnológica Federal do Paranápt_BR
Direitos: dc.rightsopenAccesspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectCiências - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAprendizagem experimentalpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectScience - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectExperimental learningpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLearningpt_BR
Título: dc.titleUma visão docente na otimização da qualidade do ensino de ciências no ensino fundamentalpt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.