Investigação sobre o uso do laboratório didático de física por professores do ensino técnico de nível médio integrado da Universidade Tecnológica Federal do Paraná - campus Curitiba

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.creatorGoulart, Janayna da Costa-
Data de aceite: dc.date.accessioned2016-01-21T18:39:23Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:45:53Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2016-01-21T18:39:23Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:45:53Z-
Data de envio: dc.date.issued2015-07-15-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4871-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationGOULART, Janayna da Costa. Investigação sobre o uso do laboratório didático de física por professores do ensino técnico de nível médio integrado da Universidade Tecnológica Federal do Paraná - campus Curitiba. 2015. 80 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/173013-
Resumo: dc.description.abstractThe research presented is part of the educational scope on teacher’s formation and teaching strategies. The purpose of this study is to investigate the difficulties encountered by the technical education of average level integrated teachers by using the experimentation as a teaching strategy, and how these affect the process of teaching and student learning. The theoretical reference adopted situated the evolution of physics teaching in Brazil, as well as official documents that guide the development of the school curriculum, the development of projects for physics teaching and conceptions of didactic laboratories present in the literature. Data collection was conducted through the answers to a questionnaire given to students and teachers of disciplines Physics 1, 2, 3, 4 and 8 of technical education of UTFPR. The analysis of the questionnaires have led to findings that the inclusion of laboratory activities, even developed in the same environment, it is done in a different way by each teacher. So have been identified diverse thoughts from students of different classes on the importance of using experiments in Physics classes.pt_BR
Publicador: dc.publisherUniversidade Tecnológica Federal do Paranápt_BR
Direitos: dc.rightsopenAccesspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLaboratórios de física - Pesquisapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectProfessores de ensino técnico - Pesquisapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectFísica - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPhysical laboratories - Researchpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTechnical education teachers - Researchpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPhysics - Study and teachingpt_BR
Título: dc.titleInvestigação sobre o uso do laboratório didático de física por professores do ensino técnico de nível médio integrado da Universidade Tecnológica Federal do Paraná - campus Curitibapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.