Estratégia para o ensino das frações no sexto ano do ensino fundamental

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSehn, Elizandra-
Autor(es): dc.contributor.authorMatioli, Cristiane Elise Reich-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-09-09T17:16:15Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:45:50Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-09-09T17:16:15Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:45:50Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4422-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationMATIOLI, Cristiane Elise Reich. Estratégia para o ensino das frações no sexto ano do ensino fundamental. 2014. 45 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/173006-
Resumo: dc.description.abstractThis study aimed to investigate the difficulties presented by 40 students from a public school in the city of Foz do Iguaçu, in relation to the content of the fractions and propose a teaching strategy to try to minimize the difficulties pointed out. Initially, a Diagnostic Assessment, which aimed to point out the main difficulties for this content, then the game has been proposed as a mediator strategy to achieve better results in learning of fractions was performed. After using the game the students conducted a new assessment of whether there has been progress in relation to learning this content. The data obtained were very satisfactory, as was proved by the results that the games contributed significantly to the learning of these students. These results concluded that games are a valuable and significant teaching strategy due to its potential for the development of thinking, creativity and autonomy of students.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMatemática - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectJogos no ensino de matemáticapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEstratégias de aprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMathematics - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectGames in mathematics educationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLearning strategiespt_BR
Título: dc.titleEstratégia para o ensino das frações no sexto ano do ensino fundamentalpt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.