Inclusão de autistas nas aulas de educação física: possibilidades pedagógicas que podem auxiliar em suas potencialidades

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorBortoli, Marlene Magnoni-
Autor(es): dc.contributor.authorFarinha, Ana Paula Vidotto-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-08-25T18:46:00Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:45:48Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-08-25T18:46:00Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:45:48Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4178-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationFARINHA, Ana Paula Vidotto. Inclusão de autistas nas aulas de educação física: possibilidades pedagógicas que podem auxiliar em suas potencialidades. 2014. 39 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172987-
Resumo: dc.description.abstractThis paper is a literature review that aims to discuss how physical education contributes to developing the potential of individuals with Autism. Autism being chosen as the theme because it is a deficiency at the same time complex and thought provoking, while becoming a challenge for professionals seeking opportunities for teaching and learning in diverse methods and theories. It was intended to show through literature the fundamental role of physical education for autistic people and that physical activity is one of the most important to calm the autistic nature of factors, making them more sociable and independent. Through games and play the autistic becomes part of a group and do not live isolated from the world. Autistic develops a set of atypical behavior being prevented from developing in general, based on the information collected, this study demonstrates the benefits of physical education in the development of autistic individuals and concludes that physical activity is an effective measure that contributes positively in interaction with autism social environment.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducação especialpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAutismopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducação físicapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSpecial educationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAutismpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPhysical education and trainingpt_BR
Título: dc.titleInclusão de autistas nas aulas de educação física: possibilidades pedagógicas que podem auxiliar em suas potencialidadespt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.