O lúdico como métodos e técnicas de ensino na educação infantil com crianças deficientes intelectuais

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorGasparin, Priscila Pigatto-
Autor(es): dc.contributor.authorCampos, Adriana Ferreira-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-08-25T17:52:07Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:45:47Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-08-25T17:52:07Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:45:47Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4172-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationCAMPOS, Adriana Ferreira. O lúdico como métodos e técnicas de ensino na educação infantil com crianças deficientes intelectuais. 2014. 42 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172979-
Resumo: dc.description.abstractThis research aimed to highlight the importance of playfulness as methods and techniques of teaching learning of children with intellectual disabilities seeking the teacher's role in this process. This study proposes a reading and rereading of the relevant aspects that consider games as a learning process required as well as the applicability of theoretical concepts that give it new meanings; so that your practice contributes to the flexibility of teaching performance, the development of the teaching and learning enjoyable, consequently, understanding the numerous benefits that playing can bring to school, family and social life of children with special needs. To develop the study we chose a literature search, analysis of books, journals and databases, to compare different theories for a better understanding of the topic. Therefore, it was concluded that the play is therapeutic and educational, facilitating the acceptance and the approach of individuals playing together creating an atmosphere of harmony, facilitating communication and establishing the joy of living, overcoming challenges and difficulties.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectJogos educativospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino - Metodologiapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectCrianças deficientespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDeficiências do desenvolvimentopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducational gamespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeaching - Methodologypt_BR
Palavras-chave: dc.subjectChildren with disabilitiespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDevelopmental disabilitiespt_BR
Título: dc.titleO lúdico como métodos e técnicas de ensino na educação infantil com crianças deficientes intelectuaispt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.