Educação ambiental: novas possibilidades de aprendizado na educação não formal

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorViera, Graciela Leila Heep-
Autor(es): dc.contributor.authorConceição, Graziele de Souza-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-08-28T15:02:31Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:45:14Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-08-28T15:02:31Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:45:14Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4263-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationCONCEIÇÃO, Graziele de Souza. Educação ambiental: novas possibilidades de aprendizado na educação não formal. 2014. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172772-
Resumo: dc.description.abstractThis paper presents some discussions of activities undertaken within the Environmental Education. Aims to promote and disseminate historically interrelated with social reality and systematized knowledge accumulated through an institutional practice in the Non-formal Education area. Therefore, this study has generally developed thematic according to the contents mediated in the realization of a project in the environmental area, as well as the means that were used for the development of it, to help to improve the philosophical reflection on human action in nature. This study was conducted in bibliographic educational research modality of qualitative nature, through the data collection procedure of the Action Research methodology proposed by Thiollent, noting that it proposes a pedagogical practice based on the interaction between content and reality, in order to transformation of society through action-understanding-action of people, focusing on knowledge as a historical and social production of all men.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino reflexivopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectProfessores de ciênciapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPrática de ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectReflective teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectScience teacherspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectStudent teachingpt_BR
Título: dc.titleEducação ambiental: novas possibilidades de aprendizado na educação não formalpt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.