O ensino de línguas estrangeiras no Brasil: um processo excludente

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorBarsotti, Carla-
Autor(es): dc.contributor.authorQuadrado, Alessandro França-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-08-06T23:57:20Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:45:01Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-08-06T23:57:20Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:45:01Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3759-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationQUADRADO, Alessandro França. O ensino de línguas estrangeiras no Brasil: um processo excludente. 2014. 16 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172698-
Resumo: dc.description.abstractThe academic discipline of Foreign Languages is embedded in the curriculum of Brazilian schools by law. However, its inclusion does not guarantee its teaching process to be effective. Given this, private language courses have bridged the gap left by the school. From this perspective, the teaching and learning of foreign languages is limited to a number of students that study them according to an instrumental bias in these courses, which provide the learning of language skills, but that usually don’t bring critical thinking necessary for an emancipatory education. Against this background, this article aims to contextualize foreign language teaching in Brazil starting with its brief history and current situation. Furthermore, the relevance of this discipline in the context of basic education is discussed as something essential. Finally are listed some conditioning factors that can help to reverse the exclusionary process of foreign language teaching in Brazil.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLínguas modernaspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLíngua inglesa - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLinguagem e línguas - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLanguages, Modernpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnglish language - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLanguage and languages - Study and teachingpt_BR
Título: dc.titleO ensino de línguas estrangeiras no Brasil: um processo excludentept_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.