O blog como ferramenta para o ensino da matemática: uma perspectiva de professores do núcleo regional de educação de Foz do Iguaçu

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorBerghauser, Neron Alípio Cortes-
Autor(es): dc.contributor.authorBubiak Junior, Walter-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-09-14T17:42:49Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:44:09Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-09-14T17:42:49Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:44:09Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4474-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationBUBIAK JUNIOR, Walter. O blog como ferramenta para o ensino da matemática: uma perspectiva de professores do núcleo regional de educação de Foz do Iguaçu. 2013. 40 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172392-
Resumo: dc.description.abstractThe theme of this research was the inclusion of a tool for Information Technology and Communication (ICT) in pedagogical practices daily of Mathematics teacher. For this, the researcher developed a explanatory material to create a blog with educational goals, and after a certain time of application, raised among their creators on the results. This is an exploratory study with survey data from literature sources and a questionnaire. Is was surveyed thirty Mathematics teachers of schools belonging to Foz do Iguaçu Regional of Education Bureau of the State of Parana (SEED). These teachers have learned how to create a blog and then started to use them with their students. Through questionnaire sought to raise the impressions obtained from such experience. The results showed that there is a certain ease and commitment by teachers to find and use new pedagogical proposals for teaching the subject. Because it is easy for teachers to use computers, there were no major resistance at this point, however, it was realized some difficulties to continue using the tool.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTecnologia educacionalpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino - Meios auxiliarespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMatemática - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino audiovisualpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducational technologypt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeaching - Aids and devicespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMathematics - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAudio-visual educationpt_BR
Título: dc.titleO blog como ferramenta para o ensino da matemática: uma perspectiva de professores do núcleo regional de educação de Foz do Iguaçupt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.