Os gêneros textuais e sua abordagem no livro didático de língua portuguesa

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorRibeiro, Janete Santa Maria-
Autor(es): dc.contributor.authorMatos, Tatiane Louise Torres-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-09-09T20:37:13Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:44:02Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-09-09T20:37:13Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:44:02Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4451-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationMATOS, Tatiane Louise Torres. Os gêneros textuais e sua abordagem no livro didático de língua portuguesa. 2013. 37 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172337-
Resumo: dc.description.abstractThe textbook is the material, theoretically, more used by the teacher in the classroom. Therefore deserves to be the subject of constant discussion. Moreover, it is necessary to meet current education proposals. Currently, with regard to the teaching of Portuguese language is the orientation for the work is done based on text genres. In this sense, this research want to understand the importance of working with text genres observing how the proposal is being used in the classroom through teaching materials adopted. Whereas it is extremely important to use the textual diversity in classroom, for connections between the discursive activities proposed by the school and student life in society, recognizes, the use of diverse text genres as way of bringing the unique situations of student productions of oral and written texts, effectively contributing to the meaningful learning of reading practice, production and comprehension. Working with text genres is an excellent opportunity to deal with language in its different uses in everyday life. This trend through education aims to propose, so that students can find meaning in the study of language.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLivros didáticospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEstratégias de aprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectGêneros literáriospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTextbookspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLearning strategiespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLiterary formpt_BR
Título: dc.titleOs gêneros textuais e sua abordagem no livro didático de língua portuguesapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.