O uso da brinquedoteca no processo de ensino aprendizagem: “uma reflexão sobre a prática docente que considere a ludicidade nos anos iniciais do ensino fundamental”

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorAprígio, Antônio-
Autor(es): dc.contributor.authorOliveira, Lidiana de-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-09-02T17:44:35Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:43:55Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-09-02T17:44:35Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:43:55Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4324-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationOLIVEIRA, Lidiana de. O uso da brinquedoteca no processo de ensino aprendizagem: “uma reflexão sobre a prática docente que considere a ludicidade nos anos iniciais do ensino fundamental”. 2013. 35 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172303-
Resumo: dc.description.abstractThis work had as thematic the use of the brinquedoteca in the education process learning “a reflection on the practical professor who considers the ludicidade in the initial years of basic education”, analyzed under the perspective of the proposal of Catherine Lives, Kleiman, Magda Soares, amongst other scholars in education. With the objective to rethink on the joint between playing and learning in a playful perspective in the pedagogical work mediating to the construction of the knowledge of the Written System Alphabetical, in the agreement of that a optics that the learnings can be stimulated in situations and uses of toys, as well as listing some activities that explore the ludicidade that relates the brinquedoteca. In intention to make possible a script of procedures that favors the four axles of the Portuguese Language; the Orality, the Linguística Analysis, the production and the reading, in the perspective of the letramento. Thus, in the perspective of the playful one in the alfabetização process, we perceive that many professors find resistance in relation to the practical one of playful activities, the same ones confuse the concept of authors who define playing well.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectBrinquedotecaspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducação afetivapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectProfessores e alunospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectToy lending librariespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAffective educationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeacher-student relationshipspt_BR
Título: dc.titleO uso da brinquedoteca no processo de ensino aprendizagem: “uma reflexão sobre a prática docente que considere a ludicidade nos anos iniciais do ensino fundamental”pt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.