Métodos de alfabetização: contribuições para o 1° ano do ensino fundamental de nove anos

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorAprigio, Antonio-
Autor(es): dc.contributor.authorRosa, Bruna Francielle da Luz-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-08-27T20:43:39Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:43:47Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-08-27T20:43:39Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:43:47Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4250-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationROSA, Bruna Francielle da Luz. Métodos de alfabetização: contribuições para o 1° ano do ensino fundamental de nove anos. 2013. 37 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172239-
Resumo: dc.description.abstractThis paper presents a brief analysis about how some methods of literacy are viewed and applied by both experts as a group of current teachers, with teachers, participating directly in the responses to a questionnaire applied to teachers of literacy municipal teaching in a school in the city of Foz do Iguaçu, refers to the peculiarities of the infant universe, especially with the change in education law, anticipating the mandatory age for literacy now age six. Reviews how the reforms in the educational practices and laws occurred in the course of Brazilian history, this course aims to relate with speeches today, referring to the theme. Possible difficulties and / or facilities of the implementation of the new law were discussed with the contribution of some thinkers and experts in the educational environment with Piaget, Vygotsky, Emilia Ferreiro, Telma Weizs and Fernando Capovilla, where they express through their studies as in the development intellectual and social development of the child, as she appropriates the written language and the social use of the same , just made a cut with respect to the first years of school life. With this theoretical base to make a scan on an old thread, but still present, on what would be the best way or method to teach literacy. Understand some ways to remedy difficulties in literacy.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAlfabetizaçãopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAprendizagem por atividadespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLeitura - Desenvolvimentopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDidáticapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLiteracypt_BR
Palavras-chave: dc.subjectActive learningpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDevelopment readingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDidaticspt_BR
Título: dc.titleMétodos de alfabetização: contribuições para o 1° ano do ensino fundamental de nove anospt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.