Modelagem matemática: estratégia de ensino na aprendizagem de fração.estudo de caso: beneficiários do programa bolsa família

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorNunes, Rodrigo Ruschel-
Autor(es): dc.contributor.authorFaedo, Zenaide Geraldi de Almeida-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-08-27T20:30:34Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:43:14Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-08-27T20:30:34Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:43:14Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4247-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationFAEDO, Zenaide Geraldi de Almeida. Modelagem matemática: estratégia de ensino na aprendizagem de fração. Estudo de caso: beneficiários do programa bolsa família. 2014. 30 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/172031-
Resumo: dc.description.abstractThat research was - themed mathematical modeling in the teaching and learning process and to encourage mathematical knowledge from real situations. The main objective of the research is to make the intervention of the concept of fraction by income students intended beneficiaries of the Bolsa Família Program. The methodology adopted is in a search field consists of some steps that guided exchanges valid for student learning experiences. In this context, this research is to support the theme: " Mathematical Modeling : A teaching strategy in learning fraction ". Case Study: Recipients of Bolsa Família Program. The target audience for this research are students of 4th B beneficiaries of the Bolsa Família Program, assisted the Town Alphonsus School Germaine Miller, located in the City of Centenário Quarto, Paraná. The research is based on the concepts of mathematical modeling as a methodological strategy in teaching mathematics, in the advent of family allowance in education and Bolsa Família and its conditionalities . Then presents the pedagogical intervention associated with the topic Bolsa Família .The springboard for mathematical modeling and abstraction of the content fraction, left per capita income equivalent to R$35.00. Meanwhile, the application of mathematical modeling as an alternative, objective methodology to investigate and solve everyday problems, since most students are unaware of the use and applicability in real situations.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectModelos matemáticospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEstratégias de aprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEstudantes - Programas de assistênciapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMathematical modelspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLearning strategiespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectStudent assistance programspt_BR
Título: dc.titleModelagem matemática: estratégia de ensino na aprendizagem de fração.estudo de caso: beneficiários do programa bolsa famíliapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.