As perspectivas da educação profissional integrada na atualidade: uma reflexão de um técnico integrado em administração no município de Umuarama

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorBortoli, Marlene Magnoni-
Autor(es): dc.contributor.authorTeixeira, Fernanda Martos de Almeida-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-09-29T16:39:57Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:42:48Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-09-29T16:39:57Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:42:48Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/4732-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationTEIXEIRA, Fernanda Martos de Almeida. As perspectivas da educação profissional integrada na atualidade: uma reflexão de um técnico integrado em administração no município de Umuarama. 2012. 37 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171868-
Resumo: dc.description.abstractThis work was thematic integrated technical education and aimed to verify if the technical directors are able to carry out this function in the labor market, even if this proposal is being achieved, even with the difficulties encountered in the course of four years. The field research was conducted in the state college Pedro II, the city of Umuarama in Paraná State, involving students and teachers of technical course in integrated education administration, students and teachers answered questionnaires, in order to observe whether the proposal of integrated education is even occurring, given that not all teachers are qualified to work with the integrated teaching and students are well informed to the course they are studying, if parents have influence on student choice and interferes with the student's performance in during the course, plus information on the labor market in which these students are being entered during and after completion of the course, according to the data obtained, it is observed that students see the course as a training more in his curriculum, the proposals are satisfactory and the course has great result.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino integradopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino técnicopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectCurrículospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectArticulation (Education)pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTechnical educationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducation - Curriculapt_BR
Título: dc.titleAs perspectivas da educação profissional integrada na atualidade: uma reflexão de um técnico integrado em administração no município de Umuaramapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.