Estudo comparativo da aceitação do uso de aulas experimentais de Química por professores e alunos do 1º ano do Ensino Médio de colégios com diferentes realidades de ensino

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorPetrikoski, Ana Paula-
Autor(es): dc.contributor.authorSomariva, Letícia-
Autor(es): dc.contributor.authorSartor, Thaís Pricila-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-04-05T00:57:01Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:42:47Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-04-05T00:57:01Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:42:47Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3374-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationSOMARIVA, Letícia; SARTOR, Thaís Priscila. Estudo comparativo da aceitação do uso de aulas experimentais de Química por professores e alunos do 1º ano do Ensino Médio de colégios com diferentes realidades de ensino. 2014. 51 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171861-
Resumo: dc.description.abstractThe teaching, mainly subjects in the area of exact sciences, the public schools of our country is demonstrated every day more precarious. One factor that exacerbates this situation, especially in the case of the discipline of Chemistry, the absence of experimental classes, since some teachers do not appeal to innovate their teaching methods and laboratories of many colleges are weak and unprepared. With the preparation of this study, we intend to prove that the use of experimental classes in the discipline of Chemistry is a factor that influences the learning and understanding of content by students. The project in question was developed from questionnaires applied to students in the first year of high school and professors of Chemistry in two public schools located in a city in the southwest region of Paraná, where the realities of teaching and physical structure of the Chemistry labs are very opposite. After analyzing the results, made sure of the importance that the experimental classes have on the understanding of the contents, once the students and teachers themselves exposed this opinion. In addition, we found the main difficulties encountered by teachers in conducting practical classes and main reasons that interfere with use of this resource.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectQuímica (Ensino médio) - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino - Meios auxiliarespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAprendizagem experimentalpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectChemistry (High School) - Study and teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeaching - Aids and devicespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectExperiential learningpt_BR
Título: dc.titleEstudo comparativo da aceitação do uso de aulas experimentais de Química por professores e alunos do 1º ano do Ensino Médio de colégios com diferentes realidades de ensinopt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.