Investigando a instrução explícita de pronúncia em livro didático de português como língua estrangeira publicado na Alemanha

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MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorBecker, Marcia Regina-
Autor(es): dc.contributor.authorFerreira, Rayza Costa-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-03-05T16:32:27Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:41:26Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-03-05T16:32:27Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:41:26Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3113-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationFERREIRA, Rayza Costa. Investigando a instrução explícita de pronúncia em livro didático de português como língua estrangeira publicado na Alemanha. 2014. 68 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171363-
Resumo: dc.description.abstractBelieving in the need of researches dedicated to the teaching of Portuguese beyond the territorial boundaries of this country, this work reports the results found on a research made with students of brasilian portuguese (PB) of a high school level institution in the city of Mettingen, Germany, to verify which were the biggest difficulties that related to the learning process of PB. For that intent, the adaptation of a questionnaire was made from another material which has been used in the courses of PFOL of the UTFPR, and was sent to 15 students. From the 12 received responses, difficulties with pronunciation were reported by 58% of the informants, fact that led us to analyse the student‟s book used by the school to teach PB (Oi, Brasil!) to verify the ways in which the pronunciation was approached. Literature was researched relative to the constitution of classroom material and, more specifically, related to the teaching of pronunciation, focusing in the segmental aspects prior to the analysis. The analysis evidenced the existence of few exercises that focused on the explicit pronunciation instruction, fact that indicated the need of a more active presence of the teacher in this matter.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLivros didáticospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLinguagem e línguas - Pronúnciapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectInterlíngua (Aprendizagem de línguas)pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTextbookspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLanguage and languages - Pronunciationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectInterlanguage (Language learning)pt_BR
Título: dc.titleInvestigando a instrução explícita de pronúncia em livro didático de português como língua estrangeira publicado na Alemanhapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

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