PIBID e inclusão social: carta de reclamação em uma turma de oitavo ano

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorRetorta, Miriam Sester-
Autor(es): dc.contributor.authorLopes, Karina Rosse-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-03-04T18:49:27Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:41:25Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-03-04T18:49:27Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:41:25Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3107-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationLOPES, Karina Rosse. PIBID e inclusão social: carta de reclamação em uma turma de oitavo ano. 2014. 45 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171358-
Resumo: dc.description.abstractThis present paper aims to reflect about the mother tongue teaching-learning through text genres in activities carried out at PIBID with eighth graders from an Elementary School in an urban area in Curitiba. The lesson plan was developed along 19 classes involving the letter of complaint genre which was based in Schneuwly and Dolz (2004), who propose practices through didactic sequences. However, due to Brazilian students’ profiles, it was observed the necessity to make the referred authors’ proposal flexible. Because of that, this EE evaluates the results of a plan whose theoretical basis relied on the Socio-Discursive Interactionism in authors as Bronckart (2012) and text genres in Bazerman (2011). As it is the citizen’s right to complain, via the referred genre, this paper contributes to social inclusion in a broader sense, advocated by Rojo (2010) and Retorta (2012).pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectCartaspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectIntegração socialpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectInteracionismo simbólicopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLetterspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSocial integrationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSymbolic interactionismpt_BR
Título: dc.titlePIBID e inclusão social: carta de reclamação em uma turma de oitavo anopt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.