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Metadados | Descrição | Idioma |
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???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisor | Gomes, Maria Lúcia de Castro | - |
Autor(es): dc.contributor.author | Pereira, Jéssica Boron | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2015-03-04T17:20:04Z | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2017-03-17T14:41:24Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2015-03-04T17:20:04Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2017-03-17T14:41:24Z | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3104 | - |
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citation | PEREIRA, Jéssica Boron. Uma reflexão sobre aspectos suprassegmentais no ensino/aprendizagem de inglês como língua estrangeira: a fala conectada. 2014. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. | pt_BR |
Fonte: dc.identifier.uri | http://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171347 | - |
Resumo: dc.description.abstract | Suprassegmental aspects in language belong to a study field that has been considered more and more important to the area of English as a foreign language teaching and learning. This work aims to discuss suprassegmental aspects, focusing on studying the connected speech, reflecting upon its occurrence. With this study, we can see that the prosodic aspects in language are noticed by a learner mainly when they are pointed out by a teacher or when they have a significant presence in the learner ́s experience with language. According to the idea that it is necessary to raise awareness about what is being learned so the experience with language will make sense, this discussion starts with a reflection about language theories, focusing on differences and similarities that are possible between L1 and L2 acquisition. | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Linguagem e línguas - Estudo e ensino | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Língua inglesa | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Aquisição de linguagem | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Language and languages - Study and teaching | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | English language | pt_BR |
Palavras-chave: dc.subject | Language acquisition | pt_BR |
Título: dc.title | Uma reflexão sobre aspectos suprassegmentais no ensino/aprendizagem de inglês como língua estrangeira: a fala conectada | pt_BR |
Tipo de arquivo: dc.type | outro | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT |
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