O jogo eletrônico como interventor: possibilidades de mediação desde o processo de produção

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MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSilveira, Luciana Martha-
Autor(es): dc.contributor.authorSilva, Gustavo Henrique Santos-
Autor(es): dc.contributor.authorKretzschmar, Leonardo Adolfo Sandim-
Autor(es): dc.contributor.authorSantos, Lucas Alves dos-
Data de aceite: dc.date.accessioned2015-02-23T18:59:19Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:41:07Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2015-02-23T18:59:19Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:41:07Z-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/3035-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationSILVA, Gustavo Henrique Santos; KRETZSCHMAR, Leonardo Adolfo Sandim; SANTOS, Lucas Alves dos. O jogo eletrônico como interventor: possibilidades de mediação desde o processo de produção. 2014. 122 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/171241-
Resumo: dc.description.abstractThis project describes an electronic game which was developed through the appropriation of the intervention concept, from the philosopher Vilém Flusser. A prototype of the game was developed with intervenient characteristics. For that, the roots of thought from Flusser that sustain his intervention concepts were dissected, considering also the studies from Johan Huizinga as theoretical basis for such platform. Together with Flusser, Huizinga, Jesse Schell and Chris Crawford deepen the study towards the electronic game and through the conceptions that give form to such hypermedia. A presentation of the market and the development of such media throughout the years complete the necessary basis for the study of game examples that already possess such intervention concept. Then, an analysis of the prototype will be created, under the lenses of the concepts explored until then.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectJogos eletrônicospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectJogos eletrônicos - Desenvolvimentopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectInteração homem-máquinapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectElectronic gamespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectElectronic games - Developmentpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectHuman-computer interationpt_BR
Título: dc.titleO jogo eletrônico como interventor: possibilidades de mediação desde o processo de produçãopt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

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