Criação e utilização de quadrinhos como proposta de aprendizagem no ensino de química

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorPereira, Edimir Andrade-
Autor(es): dc.contributor.authorOselame, Cleiton José-
Autor(es): dc.contributor.authorMelo, Leonardo Wilezelek Soares de-
Data de aceite: dc.date.accessioned2014-07-23T13:45:37Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:40:21Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2014-07-23T13:45:37Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:40:21Z-
Data de envio: dc.date.issued2014-07-23-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/2100-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationOSELAME, Cleiton José; MELO, Leonardo Wilezelek Soares de. Criação e utilização de quadrinhos como proposta de aprendizagem no ensino de química. 2014. 37 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2014.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/170969-
Resumo: dc.description.abstractResearch in teaching chemistry developed most notably in the last thirty years and increasingly seeks to change a paradigm that learning is accomplished only through verbal information, leaving the visual representations in the background. In this sense, view becomes crucial considering the need for students to visualize scientific models established. Cartoons and comics can be an important teaching tool and visual information, as part of people's culture since its formation as readers to adulthood. Its use goes beyond just a hobby, been increasingly used both in primary and secondary education, as in selective processes. This work aimed to the creation of comics, using the platform of the ToonDoo website, referring to the content of high school chemistry and formulation of issues with students in order to stimulate further critical questioning, curiosity and interest in reading. The use of mood through comics demonstrated to be a viable tool in the learning process, both for the ease of access to information as the acceptance of students to work it.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectQuímica - Prática de ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino - Meios auxiliarespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAtividades criativas na sala de aulapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectChemistry - Student teachingpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeaching - Aids and devicespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectCreative activities and seat workpt_BR
Título: dc.titleCriação e utilização de quadrinhos como proposta de aprendizagem no ensino de químicapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.