Reforço escolar: uma estratégia de política permanente para auxiliar o processo ensino aprendizagem no município de Foz do Iguaçu

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorOstrovski, Crizieli Silveira-
Autor(es): dc.contributor.authorLourenzini, Maria Luiza-
Data de aceite: dc.date.accessioned2014-09-10T19:05:55Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:40:16Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2014-09-10T19:05:55Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:40:16Z-
Data de envio: dc.date.issued2014-09-10-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/2365-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationLOURENZINI, Maria Luiza. Reforço escolar: uma estratégia de política permanente para auxiliar o processo ensino aprendizagem no município de Foz do Iguaçu. 2012. 42 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/170937-
Resumo: dc.description.abstractThe questions and reflections about the proposed educational measures to overcome failure and dropout, and minimize learning difficulties present in the school life of the students are actually quite discussed, either by their positive effects, sometimes by differences in their actions and deployment . This bias is strengthening school propende as a policy to consolidate proposals in favor of this scenario, being an important tool in the teaching-learning process. This research is premised propose a reflective reading about tutoring as a permanent policy strategy to assist the teaching and learning process in the city of Foz do Iguaçu. And examine the impacts of this policy for the quality of education, therefore, will be starting the discussion on the implementation of the tutoring in the schools of municipal schools, specifically at the Municipal School Pope John Paul I, who was deployed classes with students from 1st to 5th grade of elementary school, aiming at promoting learning. Aims to study the research and analysis of actions taken by the current economic policy of the city to a reflexive action regarding the consolidation of this project as an effective and permanent policy.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectConhecimento e aprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectCrianças de aprendizagem lentapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEstratégias de aprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectKnowledge and learningpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSlow learning childrenpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLearning strategiespt_BR
Título: dc.titleReforço escolar: uma estratégia de política permanente para auxiliar o processo ensino aprendizagem no município de Foz do Iguaçupt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.