Automatizando processos de acesso a rede em empresas de telecom: o caso de uma empresa de telecomunicações

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???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorMendes, Christian Carlos de Souza-
Autor(es): dc.contributor.authorRosa, Jacqueline Francielle da-
Data de aceite: dc.date.accessioned2014-09-24T17:23:18Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:40:13Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2014-09-24T17:23:18Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:40:13Z-
Data de envio: dc.date.issued2014-09-24-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/2439-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationROSA, Jacqueline Francielle da. Automatizando processos de acesso a rede em empresas de telecom: o caso de uma empresa de telecomunicações. 2013. 53 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/170910-
Resumo: dc.description.abstractCurrently has a concern with respect to access to the corporate network as well as to define access profiles in the environment. With a high number of employees in companies of Telecom, it is infeasible for the establishment / blocking of access to the network is performed manually. The manual process to create / block the access to the corporate network takes about 5 minutes per user to be created or blocked. The volume of hiring and firing is considerable, considering the heating market. The data of the last seven months show that there is an average of 1,000 layoffs / month and therefore new hires in 1000, so to create 1000 new hits and block access 1000, the team responsible requires approximately one month to run the activity and the possibility of errors in the process. With the implementation of an identity management system that generates / automatically blocks logins and access privileges of users on the network, there is a reduction of service time (SLA) to create / lock logins, minimizing the time idle new employees, avoiding possible scams, enabling staff allocated for this purpose engage in other projects of major importance and avoid errors in releases and locks access.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTelecomunicaçõespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSegurança de sistemaspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectIntegração de aplicações corporativas (Sistemas de computação)pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTelecommunicationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSystem safetypt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnterprise application integration (Computer Systems)pt_BR
Título: dc.titleAutomatizando processos de acesso a rede em empresas de telecom: o caso de uma empresa de telecomunicaçõespt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

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