Análise de contenções flexíveis atirantadas: estudo de caso: metrô de Curitiba

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???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorPuppi, Rogério Francisco Küster-
Autor(es): dc.contributor.authorBenedini, Lucas Balieiro-
Autor(es): dc.contributor.authorOtani, Rafaella Zimmermann-
Data de aceite: dc.date.accessioned2014-07-28T19:17:13Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:39:41Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2014-07-28T19:17:13Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:39:41Z-
Data de envio: dc.date.issued2014-07-28-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/2131-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationBENEDINI, Lucas Balieiro; OTANI, Rafaella Zimmermann. Análise de contenções flexíveis atirantadas: estudo de caso: metrô de Curitiba. 2013. 163 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/170713-
Resumo: dc.description.abstractThis paper presents an analysis of security and stability of flexible retaining systems through the case study of the deployment of the subway at Curitiba. Grounded in a strong theoretical framework on soil mechanics and geotechnical information on Formation Guabirotuba, main geological base soil of Curitiba, the study provides an evaluation of the retaining structure foreseen in the pre-project presented by the Institute for Research and Urban Planning of Curitiba to companies applying to the bidding process for the realization of the design and subsequent building of this mean of transportation. With prior knowledge of the specific soil characteristics of the region where the subway will be deployed a simulation was held of the stages of excavation that will be part of the construction process known as cut and cover and through the calculation made by the analysis of finite element methods with software was obtained result satisfactory to determine the validity of previously established parameters to select the retaining system method.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMetrô - Cutitiba (PR)pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMecânica do solopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectConstrução subterrâneapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSubways - Cutitiba (PR)pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSoil mechanicspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectUnderground constructionpt_BR
Título: dc.titleAnálise de contenções flexíveis atirantadas: estudo de caso: metrô de Curitibapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

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