A utilização da estratégia de resolução de problemas em aulas de matemática

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorScherpinski, Neusa Idick-
Autor(es): dc.contributor.authorRamos, Tatiane Sanches-
Data de aceite: dc.date.accessioned2014-09-05T19:33:24Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:39:29Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2014-09-05T19:33:24Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:39:29Z-
Data de envio: dc.date.issued2014-09-05-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/2303-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationRAMOS, Tatiane Sanches. A utilização da estratégia de resolução de problemas em aulas de matemática. 2013. 30 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/170632-
Resumo: dc.description.abstractThis study presents the assumption that the methodology of problem solving can contribute to overcoming learning difficulties in relation to the teaching of mathematics. It analyzes the activities chosen by teachers to develop their lessons through typing exercises and problems presented by mathematics textbook adopted by the school and used by teachers. As a matter of research, presents the following question: Problem solving has been used as a methodological strategy in the classroom? To clarify this issue, perform a qualitative study, which analyzes the utterances used by teachers during the first two months of classes in fourth grade of elementary school, and the students' notebook and observations made in the classroom. We conclude that most of the statements in the period analyzed focused analysis configured as recognition exercises, which, according to Butts (1997), who solves require the recall of facts, theories taught in previous classes.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino - Meios auxiliarespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMatemática - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeaching - Aids and devicespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMathematics - Study and teachingpt_BR
Título: dc.titleA utilização da estratégia de resolução de problemas em aulas de matemáticapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.