As dificuldades dos alunos do 6º ano do ensino fundamental no processo de ensino-aprendizagem em matemática

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSchütz, Fabiana Costa de Araujo-
Autor(es): dc.contributor.authorOliveira, Liliane Prestes de-
Data de aceite: dc.date.accessioned2014-10-07T21:22:06Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:39:21Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2014-10-07T21:22:06Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:39:21Z-
Data de envio: dc.date.issued2014-10-07-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/2600-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationOLIVEIRA, Liliane Prestes de. As dificuldades dos alunos do 6º ano do ensino fundamental no processo de ensino-aprendizagem em matemática. 2013. 55 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/170591-
Resumo: dc.description.abstractThe research aims to identify what are the main difficulties faced in the teaching and learning of mathematics and point out what are the possible solutions for improvements, Analyzing students' learning in mathematics from the State College Paulo Freire - Foz do Iguaçu - PR. The survey examined with students from grade 5/6 years to collect data, we used questionnaires and interviews. We also observed a support room to know how it is taught activities not included in the regular classroom, which served to complement the data. Besides the questionnaires was conducted an interview with teachers and educators with open questions for better understanding of teaching and learning the difficulties presented. The study sought to understand the type of learning disability, based on learning theory and cognitive type of learning development of each individual. The reader can see from reading the work it presents a proposal of didactic teaching and learning that provides a significant addition to leaving the classroom an innovative and differentiating for students.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAvaliação de Potencial de Aprendizagempt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEnsino - Meios auxiliarespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMatemática - Estudo e ensinopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLearning Potential Assessment Devicept_BR
Palavras-chave: dc.subjectTeaching - Aids and devicespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectMathematics - Study and teachingpt_BR
Título: dc.titleAs dificuldades dos alunos do 6º ano do ensino fundamental no processo de ensino-aprendizagem em matemáticapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.