Estudo do conteúdo sobre obesidade, bulimia e anorexia no livro didático do 7º ano utilizado nos Colégios Estaduais de Medianeira – PR

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSarmento, Cleonice Mendes Pereira-
Autor(es): dc.contributor.authorKoelln, Francielly Torres dos Santos-
Data de aceite: dc.date.accessioned2014-10-07T21:25:40Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:39:00Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2014-10-07T21:25:40Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:39:00Z-
Data de envio: dc.date.issued2014-10-07-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/2604-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationKOELLN, Francielly Torres dos Santos. Estudo do conteúdo sobre obesidade, bulimia e anorexia no livro didático do 7º ano utilizado nos Colégios Estaduais de Medianeira – PR. 2011. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2011.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/170479-
Resumo: dc.description.abstractThe concern with eating disorders is increasing these days depending on the diseases that are triggered by this fact. Increasingly, it has proved necessary to implement new methods in search of work more effective, as the training of concerned citizens regarding eating disorders, especially in formal education. Knowing that textbooks serve as a facilitator in the education process, this work aimed to study the textbook science of Year 7, used by colleges state of the city of Medianeira-PR, as obesity, bulimia and anorexia. For this we analyzed the data in response to a questionnaire from 14 teachers who teach the discipline of Sciences for the Year 7, the theoretical content, the visuals and the activities proposed in the present study textbook. The results showed that only six of these parameters, were between good and excellent, in the opinion of the teachers questioned. This fact is considered negative, because as the textbook is often the only tool in the classroom, this data becomes worrisome were evaluated in about fifteen questions. For other parameters such as clarity of information and draw the attention of the student, the results were between weak and regular, so that the textbook had weaknesses in relation to tackling eating disorders.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectNutriçãopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectDistúrbios alimentarespt_BR
Palavras-chave: dc.subjectLivros didáticospt_BR
Palavras-chave: dc.subjectNutritionpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEating disorderspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTextbookspt_BR
Título: dc.titleEstudo do conteúdo sobre obesidade, bulimia e anorexia no livro didático do 7º ano utilizado nos Colégios Estaduais de Medianeira – PRpt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.