Análise de sistemas de informações de marketing (SIM) no desenvolvimento de um novo produto: um estudo de caso de uma indústria de laticínios

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSantos, Cidmar Ortiz dos-
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorSchmidt, Carla Adriana Pizarro-
Autor(es): dc.contributor.authorRodrigues, Thaisa-
Data de aceite: dc.date.accessioned2014-02-28T20:39:11Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:36:54Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2014-02-28T20:39:11Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:36:54Z-
Data de envio: dc.date.issued2014-02-28-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/1766-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationRODRIGUES, Thaisa. Análise de sistemas de informações de marketing (SIM) no desenvolvimento de um novo produto: um estudo de caso de uma indústria de laticínios. 2013. 73 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/169157-
Resumo: dc.description.abstractThe current competitiveness led organizations to seek ways to improve the efficiency and effectiveness of the development process of new products. One of the tools used to improve in this process is the SIM, which acquires, stores and classifies information optimally, minimizing uncertainties in decision making. The present study aims at studying the SIM in a cooperative and its integration with the process of developing a new product, through a case study. Its methodology linked in literature and case study, with an applied nature and objectives exploratory, descriptive and explanatory. To collect data, we used structured interviews, informal interviews, questionnaires and participant observation. The study was realized the area of milk of a large cooperative. The information about the SIM tool (concepts, benefits and applications) are superficially known by all employees marketing of the cooperative and the SIM used by this cooperative is restricted and limited. Some possible reasons are: lack of information about SIM, lack from existing methodologies in the literature, the lack of appropriate references and the financial constraint. However, the cooperative use the routines that are considered actions related to SIM and invests in marketing and in the development process of new products by considering a critical factor for success.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectSistemas de informação gerencialpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectProjeto de produtopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectComercialização cooperativapt_BR
Palavras-chave: dc.subjectManagement information systemspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectProduct designpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectCooperative marketingpt_BR
Título: dc.titleAnálise de sistemas de informações de marketing (SIM) no desenvolvimento de um novo produto: um estudo de caso de uma indústria de laticíniospt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.