Considerações sobre o Ideb: propostas e desafios para uma educação de qualidade na rede municipal de ensino do município de Telêmaco Borba/PR

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorMagalhães, Ana Cristina Macedo-
Autor(es): dc.contributor.authorMachado, Gilmar Nunes-
Data de aceite: dc.date.accessioned2013-08-26T19:01:13Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:30:58Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2013-08-26T19:01:13Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:30:58Z-
Data de envio: dc.date.issued2013-08-26-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/1164-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationMACHADO, Gilmar Nunes. Considerações sobre o Ideb: propostas e desafios para uma educação de qualidade na rede municipal de ensino do município de Telêmaco Borba/PR. 2011. 64 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2011.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/168741-
Resumo: dc.description.abstractThis research presents an approach about the implantation of Development Index of Basic Education – “IDEB” (Índice de desenvolvimento da Educação básica) - and its relevance to the development of public politics aimed to improving the quality education. The “IDEB” appeared as a result of external evaluations trajectory from the creation of the Development Plan for Basic Education that expose a concern to provide for Brazilian people a quality education. As goal, the research sought to examine the “IDEB” influence from the definition of the indicator term guiding to the public politics and as an instrument of preparation, direction and control of educational activities developed by the Municipal Education Office “(Secretaria Municipal de Educaçao)”. Based on data released by the Education Department “(MEC – Ministério da Educação)” and information given from Telêmaco Borba Municipal Education Office demonstrated the municipal schools performance in the state and microregional context. The results observed denote that the basic education in this city is moving progressively, but the goal of IDEB expected to be achieved until 2022 continue to being a challenge that will require constant work and dedication by all segments related to education.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEscolas públicaspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectAvaliação educacionalpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPlanejamento educacionalpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectIndicadores educacionaispt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPolítica pública - Educaçãopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPublic schoolspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducational evaluationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducational planningpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectEducational indicatorspt_BR
Palavras-chave: dc.subjectPublic policy - Educationpt_BR
Título: dc.titleConsiderações sobre o Ideb: propostas e desafios para uma educação de qualidade na rede municipal de ensino do município de Telêmaco Borba/PRpt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.