Avaliação dos níveis de ruído provocados por trens em bairros residenciais próximos ao centro de Curitiba

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
???dc.contributor.advisor???: dc.contributor.advisorCatai, Rodrigo Eduardo-
Autor(es): dc.contributor.authorGutierre, Lucas Ramos-
Autor(es): dc.contributor.authorDirene, Rui Pfutzenreuter-
Data de aceite: dc.date.accessioned2013-07-16T19:53:58Z-
Data de aceite: dc.date.accessioned2017-03-17T14:27:22Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2013-07-16T19:53:58Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2017-03-17T14:27:22Z-
Data de envio: dc.date.issued2013-07-16-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/1051-
???dc.identifier.citation???: dc.identifier.citationGUTIERRE, Lucas Ramos; DIRENE, Rui Pfutzenreuter. Avaliação dos níveis de ruído provocados por trens em bairros residenciais próximos ao centro de Curitiba. 2013. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013.pt_BR
Fonte: dc.identifier.urihttp://www.educapes.capes.gov.br/handlecapes/168556-
Resumo: dc.description.abstractBy many years the population that lives, works and passes by some districts of the central region of Curitiba have being disturbed by the passage of the cargo train operated by América Latina Logística (ALL). Besides provoking traffic jams and air pollution, the train emits a loud noise to warn its passage. Many times imperceptible, noise can cause since just and instantaneous nuisance to hearing loss and other organics, emotional and social chances. This case study aims to evaluate the sound pressure level emitted by the train in establishments on central districts of Curitiba, compared them to the limits established by the Law no.10.625/2002 and to the norms NBR 10.151 and NBR 10.152. To evaluate this case, 10 points such as residential buildings, a school and a church, where determined and had their sound pressure level measured with the passage of the train, representing the establishments of the affected region. The methods used on the measures where determined by the norms. The results where worrisome: all the values measured with the passage of the train are above the limits taken as reference. As a solution to the problem, some of the recommendations made are, on a short run, the installation of gates so that the train does not have to honk anymore, and, on a long run, the removal of the railway line.pt_BR
Palavras-chave: dc.subjectRuído - Mediçãopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectRuído - Efeito fisiológicopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectControle de ruído - Legislaçãopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectTrens de ferro - Ruídopt_BR
Palavras-chave: dc.subjectNoise - Measurementpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectNoise - Physiological effectpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectNoise control - Law and legislationpt_BR
Palavras-chave: dc.subjectRailroads - Trains - Noisept_BR
Título: dc.titleAvaliação dos níveis de ruído provocados por trens em bairros residenciais próximos ao centro de Curitibapt_BR
Tipo de arquivo: dc.typeoutropt_BR
Aparece nas coleções:Repositorio Institucional da UTFPR - RIUT

Não existem arquivos associados a este item.